Den 19 februari 18:30 så har vi en prova på gång för vårens Alphakurs i Korskyrkan. Alpha är en grundkurs i kristen tro, den vänder sig både till den som är nyfiken och vill veta mer om tro och den som levt som troende kristen under många år. Upplägget är en enkel måltid, ett föredrag på video om ett ämne och sedan samtal i grupp, där alla frågor är välkomna. Du kan läsa mer om vårens Alphakurs på denna sidan: Alpha våren 2020.

Kom gärna och testa Alpha den 19 februari, om du vill får du gärna fylla i anmälan nedan att du kommer så att vi ver hur mycket mat vi skall förbereda och att det finns material till alla som kommer. Alpha kostar inget men man får gärna lägga en frivillig avgift för maten.

Gör gärna en intresseanmälan här till prova på gången den 19 februari så att vi kan se till att det finns mat och material till alla.

VÅRENS PROGRAM

19 februari "Finns det mer att upptäcka i livet?"

26 februari "Vem är Jesus?"

4 mars "Varför dog Jesus?"

11 mars "Hur ska jag kunna tro?"

18 mars "Hur och varför ska jag be?"

25 mars "Hur och varför ska jag läsa Bibeln?"

1 april "Hur leder Gud oss?"

4 april Alphadag "Vem är den Helige Ande?", "Vad gör den Helige Ande?", "Hur kan jag bli fylld av den Helige Ande?"

8 april "Hur skall jag göra det bästa med resten av mitt liv?"

15 april "Hur kan jag stå emot det onda?"

22 april "Hur och varför skall jag berätta om min tro?"

29 april "Helar Gud idag?"

6 maj "Vad skall jag med kyrkan till?"

Gör intresseanmälan via detta formuläret så att vi kan planera mat och material.